THINK redissenya i implementa la identitat gràfica d’Althaia

Uns mesos enrera Althaia contactà amb nosaltres amb l’objectiu de treballar la seva identitat gràfica, ja que després d’un creixement important en els últims anys, aquesta havia quedat obsoleta i no existia un manual normatiu que establís un criteri a seguir. Una vegada concretat l’encàrrec, va començar una tasca ingent per tal de desenvolupar i normativitzar la seva imatge, un projecte que ha necessitat gairebé un any de feina i que finalment s’ha materialitzat en un manual de 140 pàgines i amb més de 100 originals per a reproducció de tots els suports desenvolupats.

El punt de partida va ser un logotip ja existent, i una imatge que s’havia anat aplicant en els diferents suports a mesura que havien anat apareixent les necessitats, sense un criteri i un sistema de treball clar, donant com a resultat una imatge dispersa i poc definida. La nostra feina va començar amb un restyling del logotip (color, proporcions, versiosn, etc.) i posteriorment vam treballar en el disseny i desenvolupament de la imatge de marca, una imatge més neta, humana i propera, aplicada en tot tipus de suports.

Cal recordar que Althaia és una xarxa assistencial que dóna servei integral a les persones en l’àmbit sanitari i social. L’integren un equip de 1.800 professionals que ofereixen atenció primària, especialitzada, a la dependència, en salut mental i medicina de l’esport, des de l’Hospital Sant Joan de Déu, la Clínica Sant Josep, el Centre Hospitalari, el CSAM, l’ABS Bases Manresa i l’ABS Barri antic, tots ells situats a Manresa. Per tant, el volum de material per treballar era molt considerable, i les necessitats i aplicacions requerides molt variades (podeu veure’n detalls aquí).

 

Fase 1 – MANUAL D’IMATGE CORPORATIVA

manual

El manual és una eina, una referència normativa que inclou des del restyling del logotip a les aplicacions d’identitat corporativa i comunicació en qualsevol tipus de suport: papereria bàsica i operativa; elements publicitaris com anuncis, fulletons o cartells; elements d’identificació corporativa com vestuari o vehicles; publicacions i suports digitals, com la web, blogosfera, xarxes socials o presentacions PowerPoint.

Aquesta normativa inclou també l’actualització de l’antiga normativa de Clínica Sant Josep, la qual concentra l’activitat privada i mutual i, tot i mantenir una imatge diferenciada, també es va estudiar, desenvolupar i integrar al nou manual d’Althaia.

 

Fase 2 – IMPLEMENTACIÓ DEL MANUAL

muntatge-althaia-01
Un cop creat el manual, comença una segona fase en la que s’ha d’implementar la nova imatge de forma progressiva, i on THINK participem de forma activa col·laborant i donant suport al Servei de Comunicació, un nou departament des d’on es gestionarà i coordinarà la comunicació i la imatge d’Althaia. Aquest seguiment es durà a terme al llarg d’aquest any amb actuacions que van des de l’elaboració de material imprès o digital, l’assessorament en la gestió de proveïdors fins a la formació ‘in house’ en software com InDesign o Adobe Photoshop per al personal del Servei de Comunicació.

Addicionalment a l’actualització de la marca i a la creació del manual, s’ha establert la voluntat d’usar noves possibilitats tecnològiques allà on sigui oportú, reduïnt el total de documents que acaben imprimint-se, potenciant l’ús d’eines digitals i incorporant continguts interactius o multimèdia que enriqueixin els materials editats. Un primer pas és, per exemple, l’edició 2014 de la memòria anual en format PDF interactiu. Podeu visualitzar-lo online fent clic a la imatge:

muntatge-althaia-02

Per a més informació vegeu-ne l’entrada al portafoli

 

 

×

Comments are closed.