Making of “Un Nadal ple de Somriures”

Quan el Teatre Kursaal i Mútua Manresana ens van convidar a participar en una campanya de Nadal dirigida, principalment, a un públic infantil, de seguida vam tenir clar que incorporar la realitat augmentada en una acció d’aquest tipus era quelcom més que interessant, ja que a banda d’aportar un efecte de novetat, el públic participant podria participar de tota l’acció i posterior concurs amb el sol ús del seu telèfon mòbil, simplificant així el procés d’enviament i recepció de dades i les posteriors accions en xarxes socials. L’acció va consistir en un photocall que s’ubica al pati del teatre i que mostra, mitjançant el visor de realitat augmentada Layar, una versió en 3D del ‘Kursaalet’, la mascota infantil. Es demana que els pares/acompanyants facin una fotografia de la canalla amb la mascota virtual i l’enviïn per correu electrònic per tal de confeccionar un àlbum de fotos de Nadal.

 

kursaalet_foto6

 

La mecànica de la campanya és demanar al públic que faci una foto simpàtica amb els fills/es, nets/es,… i el Kursaalet virtual i l’envïin per mail per tal de muntar un àlbum de somriures (leitmotiv de les darreres accions de Mútua Manresana) i, entre tots, escollir la millor fotografia. Per tant. un dels elements a treballar és el contingut virtual 3D que es visualitzarà per pantalla. En aquest cas, s’opta per modelar el ‘Kursaalet’ des de zero, dotant-lo primerament d’un esquelet funcional:

 

Making-of Kursaalet-09

Making-of Kursaalet-03

 

Una vegada modelat l’objecte, els darrers detalls a treballar són la textura, l’optimització de polígons i la il·luminació, que és la que ens aportarà realisme i profunditat a l’objecte:

Making-of Kursaalet-02

Making-of Kursaalet-05

Making-of Kursaalet-01

Making-of Kursaalet-11

 

Quan ja s’ha enllestit el model en 3D, el següent pas consisteix en treballar el grafisme que servirà com a marcador per al contingut virtual. En aquest cas, es decideix que tot un plafó -que funciona a mode de photocall per on els nens/es aniran desfilant- sigui el marcador principal. Ara és també el moment d’editar la campanya a Layar, definint-hi els marcadors i ajustant-hi el posicionament dels objectes virtuals. El resultat final, combinant el photocall físic amb el contingut virtual de Layar és el següent:

making-kursaal-06

 

A banda, s’editen també un roll-up i uns tríptics que expliquen i conviden a participar en la campanya. El propi fulletó funciona com a opció a l’hora de provar Layar, i mostra tota una escena en 3D quan el lecturem:

kursaalet-02b

Leave a Reply